piatok 4. mája 2012

SONGY

NEVER (MI)


V noci
Miesto vody si lejem svedomie do hlavy
Vedľa mňa spí môj muž, duševný milionár
Vediem si vnútorné planéty s túžbami
Len on vidí akú mám naruby čiernu tvár

Vieš ako dýcham a vieš že som ešte nová
Každý deň každý rok stane sa mi to znova
Nedá sa ujsť nedá, nedá sa pre tým schovať
Chcem musím nesmiem sa do teba zamilovať

Zadarmo dostal si svoj život od mamy
A ja si zaslúžim len soľou do rany
Nemôžem za to že iný muž vonia mi
Never mi
never mi
klamem aj očami

Kým zhasnú lapmy si príklad z nich neberme
Sú ženy verné a sú ženy--------------------------
Sú ženy krásne a sú také zákerné
Zabudni na mňa a potom sa zoberme.

Zrátam si výhry a zrátam si dohry
Každý má v sebe kus dobra kus diabla
Len teba si vyberám na vážno do hry
A spolu spláchneme diabla do umývadla

Občas odchádzam hľadať Boha
V naivnej viere že ho ľahko nájdem
No v žiadnej krajine sa ti nevyrovná ani noha
Zas v teba uverím, si moja nádej

Hrabem sa v krabici priťažkých nôt
Veď je to jasné – ty si môj Boh


Zadarmo dostal si svoj život od mamy
A ja sa zaslúžim len soľou do rany
Nemôžem za to že iný muž vonia mi
Never mi
never mi
klamem aj očami

SPÝTALA SOM SA

Spýtala som sa jedného známeho pána

Či v jeho veku zdá sa mu život krátky


Či sa mu zdá že už je zo mňa dáma


Keď mi srdce rozthal na márne kusy látky au



Spýtala som sa jednej známej dámy

Či sa jej zdá že žiť bolo ľahké
zopár dobrých myšlienok do života dá mi
prešla z komédie do náročnej drámy ach


Spýtala som sa muža ktorý pávy strieľa
Či mu nevadí že robí aj zo seba zviera
Spýtala som sa ženy ktorá nechce svojho muža
Či po čase pri novom tiež nevyhasne túžba - hej

A tak pýtam sa seba dokedy ešte sa budem
Seba báť kričať preč odomňa bežte
Pýtam som sa seba či správne dýcham
či ma nezväzuje tiež strach alebo pýcha


Stiahni mi kožu nech prestanem sa báť
S legom, céčkami, dreveným koníkom, chcem sa hrať
Bojím sa výšok aj divej vody
Už mi nestačí, keď mi len povieš že tak to chodí
Že to tak v živote chodí

Nebudem sa už viac pýtať nikoho na nič
Ako kôň musím ťahať keď som nasadla do vlastných saní
Nevyslov to. Mlč. Ticho. Zapchávam si uši
Pocit nesmrteľnosti mi hluk vlastného tepu zruší.


A tak pýtam sa seba dokedy ešte sa budem
Sveta báť kričať preč odomňa bežte
Pýtam som sa seba či správne dýcham
či ma nezväzuje tiež strach alebo pýcha.
............................................................


Z VÁGNEHO JASNÉ


Roztrhali sa mi pekné ale lacné šaty
Všetko čo je lacné nech sa mi z očí stratí
Ráno ma lacná susedova hudba budí
Nechcem už ani vidieť ani počuť lacných ľudí

Len ty si drahý s tebou prekračujem prahy vlastné
Chodíš mi po sietnici z vágneho mi vyfarbuješ jasné
Hľadám ťa všade hľadám v bezfarebnom poli duší
Len ty mi vidíš do myšlienok že si tam to veľmi správne tušíš

Keď bude kríza vojna ľuďom spadne domček z karát
V tebe sa vyznám ty budeš robiť záchranára
Ak hovoriť bude sa iným, novým  cudzím jazykom
Len teba pochopím jediným nádychom

Nasypali sme si tajne nezávisle od seba
Do očí veci, o ktorých vravieť netreba
Nasypali sme si niečo z čoho sa dá lietať
Namiesto krídel nám po záhrade lieta DIEŤA

Len ty si drahý s tebou prekračujem prahy vlastné
Chodíš mi po sietnici z vágneho mi vyfarbuješ jasné
Hľadám ťa všade hľadám v bezfarebnom poli duší
Len ty mi vidíš do myšlienok že si tam to veľmi správne tušíš
...........................................................

MAMA TY VRANA

Jedna mama fakt stojí za to
Volalú ju láska a nie inak než zlato
Keď vstúpi do sály ľudia stoja
No koho asi by to bola keď to nie je tá moja
Mama moja

Zo seba celý život robí klauna
Divadlo je pre ňu flóra aj fauna
Skrýva sa za text už nevie kým byť chcela
Pred nikým sa nehanbí a sama voči sebe nie je smelá

Ach moja mama ona je herečka
Otec ju zbalil v bare na vanilkové koliečka
Na prvú premiéru dal si šošovky
Tak si rozslzil oči až mu došli vreckovky
Smiali sa cha cha chá aj prísediace očné doktorky

Keď sa mama pozrela z blízka do hľadiska
Testovala či sa s ním vláčiť oplatí
Či ako iní muži nie je v prvom dejstve zaspatý
Dostal ju, veď plakal, veď bol najviac dojatý

Tak strašne som chcela mať tvár inú
Naschvál som si sypala na bielu kožu hlinu
Rovnaké gestá, rovnaká  mimika
Chcem ako prvá vystúpiť z genetického rýchlika

Ide mi na nervy, aj tak ju milujem
Celý život do mňa hustí že určite fetujem
Nenávidí moju náušnicu v jazyku a
šikanuje ma za to že ako ona nezvládam fyziku

Ach moja mama je to veľká herečka
Mne sypete za to rovnaký cukor na viečka
Keď som bola malá v škole nemali ma radi
Mysleli si že na nich niečo hrám a potom ich zradím

Keď hrá manželku, polievku presolí
slané sú jej impulzívne razantné názory
občas to zabolí a zrazu hučí telka
Mama kontroluje seriál či to nezahrala ako amatérka

Ach moja mama, je to totána herečka
Nezbalíte ju viac na vanilkové koliečka
Chce nový kožúšok z líštičky aj z norky
Vytiahne vás z nudy aj z tej najhlbšej ponorky
Dopredu si rezervujte posedenie u kvalitnej doktorky
---------------------------------------------------------

MOZGOVÉ SFÉRY

Keď sa ti prehrejú mozgové sféry,Prší, je tma, vonku zhlboka dýcham,Lákaš ma do baru ponurej atmosféry,Kde po pár hodinách znova ti vykám Predtým nikdy, dnes v postpubertálnom veku,Zdrháme z domu pred vernými telami.V chlade našich sŕdc spia, ešte im kradneme deku.Omylom zveme ich cudzími menami. Jim, or John, maybe. Drink up that gin and say it: I am not your only baby.Jim, or John, maybe. Drink up that gin let’s go ‘cause I am not your only baby. Keď sa ti prehrejú mozgové sféry,dym z červených cigariet mi do tváre dýchaš.Mám na prstoch vôňu vlasov tvojej malej dcéry,Neboj sa ja ti tie úteky nevytýkam. Dokedy dá sa bez pravidiel hrať?Kým nesadne posledná ranná inovať.Kým my si nádychy budeme liať,Oni sa chcú s nami doma milovať . Ale my NIE sme doma.V bare milujeme sa v slovách.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára